Saturday 14 July 2012

Hatiku dulu terhijab..













Hatiku dulu terhijab..
Aku berjaya dalam pelajaran,
Mula membawa diri kebandar,
Hidup yang berubah,
dari bertudung bawai,
aku mula berselendang.
Dari berbaju kurung,
Aku mula berseluar jeans..
Dari hati yang terjaga rapi,
dari disentuh oleh mana-mana lelaki,
aku mula menerima budaya couple..
Bagiku, Di Universitilah masa terbaik,
untuk bercinta..

Namun,
Allah masih sayangkan aku,
aku tersedar dari lamunan itu,
apabila aku tersentuh
untuk bersama golongan solehah ini.
Aku memahami yang bertudung yang di redhai Allah
adalah menutupi seluruh aurat..
kalau dulu aku kira berselendang itu sudah menutupi aurat,
kini ku gantikan dengan tudung bulat
yang betul-betul menutupi auratku…

Baju dan seluar jeans yang ketat,
ku gantikan dengan pakaian yang besar..
Baruku tahu yang dulu, aku membungkus auratku,
dengan memakai tudung singkat yang menampakkan dada,
Memakai pakaian yang ketat yang menampakkan pehiasanku..
Alhamdulillah Allah itu masih sayangkan aku..

Semoga hatiku yang dulu terhijab
Tidak lagi terhijab ,semoga hidayah Allah ini kekal selamanya..
Dan akan sentiasa dekat dengan Allah dunia dan akhirat..Amin..


p/s: semoga kita terpilih untuk memperolehi hidayah Allah itu..


6 comments:

  1. subhanallah..moga Allah merahmati kita :)

    ReplyDelete
  2. insyaAllah.. terima kasih atas ziarah sahabat2 ke sini..^^

    ReplyDelete
  3. salam kenal..

    ALLAH BLESS U DEAR.

    ReplyDelete
  4. Asalamu alaikum,

    Thx for sharing.

    Look out for my "After Hajj" post coming soon! Your wise words welcomed..

    Take Care

    ReplyDelete